Irlandia kontra Polska

O życiu na Zielonej wyspie, i nie tylko

Referendum

irolka-ta-z-bloga

W piątek po raz pierwszy zagłosuję w Irlandii. Do tej pory nie brałam udziału w żadnych wyborach, chociaż jako członek EU i rezydent w Irlandii mogłam oddać głos w wyborach lokalnych. Na prezydenta i w referendach głosować mogą tylko obywatele irland... więcej

Śnieg i inne nowości

No i działo się... Bestia ze Wschodu (Beast from the East) przyniosła zimny front, a po spotkaniu pięknej Emmy (sztormu znaczy) związek zaowocował obfitymi opadami śniegu.... Met Eireann na bieżąco podnosił poziomy zagrożenia, w pewnym momencie ... więcej

Zima trzyma

irolka-ta-z-bloga

I znowu nie mam czasu. Maile do znajomych z poprzednich prac są na liście od stycznia, i co, nadal nienapisane... Tylko z sąsiadkami udaje mi się w miarę na bieżąco spotykać na kawę :) Tydzień temu wrzuciłam na Done Deal łóżko loft, bo zmieniamy wyst... więcej

Noworocznie

Redaguję ten wpis, bo chyba zaginął wśród tych archiwalnych, teraz będzie na początku :) Święta udały się świetnie, i cały plan został wykonany, a nawet było kilka bonusów :) Od razu pierwszego dnia po przylocie z niezapowiedzianą wizytą do rodziców... więcej

Andaluzja po raz drugi

irolka-ta-z-bloga

12.11.17 Po raz pierwszy jechałam tak nieprzygotowana... Myślałam, że Dub będzie miała przewodnik i plan, co zwiedzać, ale u niej było niewiele lepiej :-D Jednak nie przeszkodziło nam to w (prawie) maksymalnym wykorzystaniu tego długiego weekendu ... więcej

Melita czyli Malta

28.10.17 Najwyższy czas w końcu opisać wakacje na Malcie :) Zwłaszcza, że zaraz lecimy z Dub do Malagi, więc kolejny wpis będzie w kolejce... Wybraliśmy się w szóstkę – ja i K. lecieliśmy z Dublina, a rodzice i brat z żoną z Warszawy. Ja się ba... więcej

Weekend w Finlandii

irolka-ta-z-bloga

15.10.17 Finlandia nie jest typową destynacją turystyczną, i na mojej liście ‘must see places’ też jej nie było. Ale że K. musiał odwiedzić firmę w Turku, a loty wypadały tak, że na 2 noce musiał zostać, to dodaliśmy jeszcze jedną i zrobi... więcej

Tulipany i sery czyli Holandia w 4 dni

01.05.17 P. To przyjaciółka jeszcze ze studiów - przez pierwsze 2 lata mieszkałyśmy w jednym pokoju, a na pierwszym roku najchętniej imprezowałyśmy w Hadesie, bo był otwarty najdłużej i można było złapać pierwszy ranny autobus do Konstancina, gdzie b... więcej

2017 part 4

irolka-ta-z-bloga

11.11.17 Apdejt wczesnozimowy Zanim napiszę o weekendzie z Dublinią, krótki apdejt wczesnozimowy :) Zastrajkowali pracownicy kolei, żądając podwyżek. Po 2 dniach strajku wczoraj sąd pracowniczy zaproponował ugodę: 2.5% podwyżki przez 3 następne lata,... więcej

2017 part 3

26.07.17 Wakacje na łonie ojczyzny No i po wakacjach... Znaczy nie koniec wyjazdów na ten rok, ale letnie kanikuły mam już za sobą. Urlop rozpoczęłam wysprzątaniem domu, a potem wizytą na koncercie Kings of Leon w dublińskiej 3Arena. Venue bardzo zac... więcej